19.06.19 // When Shepard Fairey is in town.


As you can see I am really happy Shepard Fairy is in town (for the annual Street Art Fest)!
I began collecting his stuff almost 20 years ago already, and was first exposed to his art, and more precisely his André The Giant sentcils, in Los Angeles in 2000 or 2001.
When I was a student at Uni I even translated a few papers from french skateboarding magazines for him!
So discovering his posters all around my city today (as well as his monumental mural) is really a huge pleasure for me after all these years!

Comme vous pouvez le voir, je suis absolument ravie que Shepard Fairey soit venu faire un tour dans ma ville à l'occasion du Street Art Fest.
J'ai pour la première fois vu son visage d'André The Giant à Los Angeles en 2000 ou 2001. J'avais alors commencé à collectionner ses pochoirs, stickers, sérigraphies... et à l'époque où j'étais à la fac j'ai même traduit quelques articles trouvés dans des mags de skate français pour lui !
Du coup, voir sa fresque et ses affiches à Grenoble après toutes ces années me fait drôlement plaisir !

Commentaires

Jlou a dit…
Là c'est un artiste de classe mondiale à Grenoble.